Berghs Morning Routine - Skapa utrymme för kreativitet!

Berghs Morning Routine

Allt fler organisationer vill bli mer kreativa och väljer att producera mer av sin kommunikation internt. Men hur gör man för att skapa utrymme för kreativitet, och få fler att bidra i idéarbetet?

Datum
21 september 2017
Tid
08:30 – 09:30
Plats
Sveavägen 34, Stockholm, Sverige
Se på karta
Den här händelsen har redan skett.

Historiskt har drivkrafterna handlat om effektivisering eller besparingar, men i digitaliseringens kölvatten ser många möjligheten att ta ett större kreativt ägandeskap genom att bygga upp helt nya typer av marknadsorganisationer med strateger, planners och kreatörer sida vid sida med varumärkesansvariga och marknadschefer.

För den som ska leda det kreativa arbetet innebär detta nya utmaningar. Framförallt handlar det om att skapa utrymme för kreativitet i organisationer som traditionellt inte haft en kreativ kultur. Den som lyckas med det kan sedan bryta silos och involvera fler i idéprocessen, utnyttja närheten till beställare och kunskapen om kunder och affär maximalt, och skapa kommunikation som håller i alla led.

På scenen har vi Anna Romson och Magnus Engström, Creative Directors från Cogs Creative och kursansvariga för Kreativt Ledarskap på dagtid. Med erfarenhet från förändringsarbeten på inhousebyråer och marknadsavdelningar delar de med sig av värdefull kunskap.

Varmt välkommen!