Berghs Unfinished FESTIVAL 2024

Den 24-25 maj är det dags för Berghs examensutställning, i form av en tvådagarsfestival. Årets koncept är "Unfinished" – en hyllning till den pågående kreativiteten, i kontrast till de polerade slutresultat som vi oftast möts av i offentliga rum. Festivalen förverkligas av Studentbyrån, detta år bestående av elva studenter på skolan.
- Datum
- 24-25 maj 2024
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige
Se på karta
Berghs festivaldagar bjuder på 23 polerade examensprojekt skapade av totalt 158 studenter – men också en insyn i den opolerade arbetsprocessen bakom dessa. Besökare kommer dessutom att ges möjlighet att själva vara delaktiga i det kreativa arbetets olika faser, fysiskt manifesterade runtom i huset. Skolan fylls som alltid under festivalen med kommunikation, liveartister, överraskande installationer och mingel.
Du kommer bland annat få uppleva:
- Studentprojekt från 158 studenter
- Utställning: 23 examensprojekt
- Installationer, DJ och uppträdanden
- Utomhusoas, barer och mat
Festivalen förverkligas av Studentbyrån, detta år bestående av elva studenter på skolan.

I bilden: Ebba Siri Bygren, Jonathan Sandberg, Lindy Dyvelcrona, Stella Wallander, Matilda Holmqvist, Ebba Littson Gustafsson, Hanna Åhlander, Mira Claesson, Robin Marklund, Victoria Schiller & Paula Menyes.
Dagar och tider:
Dag 1 - Fredagen den 24/5 kl 12-00 (Utställning av examensprojekt smyger igång redan från kl 12:00 och festivalen drar igång 16:00-00)
Dag 2 - Lördagen den 25/5 kl 12-17
Plats:
Bobergsgatan 48 - Norra djurgårdsstaden
Läs mer om vad som händer under dagarna här:
https://unfinishedfestival.se/
Vi ses där!
/ Studentbyrån
Fler event

Marketing and Content in the Age of AI
The rise of generative AI is transforming how brands create and distribute content—but it also raises pressing legal and ethical questions.

Berghs Festival 2025
It’s time. On May 23–24, Berghs opens its doors for the annual graduation exhibition — now transformed into a two-day communication festival.

Berghs i Almedalen: När kreativiteten försvinner – vad händer med innovationskraften, och med oss?
I jakt på optimering, effektivitet och mätbarhet riskerar vi att förlora en av våra mest värdefulla förmågor: kreativiteten.