Cervera
Cervera - Leasningen
Cervera motverkar överkonsumtion genom att erbjuda en uthyrningstjänst för sina produkter, så att fler människor ska kunna testa nya middagsupplevelser på ett hållbart sätt.
PROJEKTBESKRIVNING
Cervera har länge haft en äldre målgrupp, men har nu även börjat attrahera yngre. I vår undersökning så uppger den yngre målgruppen att de gärna vill bjuda över på middagar oftare än vad de gör i dagsläget. Trots det så blir det sällan så. Många uppger att de saknar inspiration och/eller den köksutrustning som behövs för att bjuda in.
Trenden och viljan att hyra eller låna istället för att köpa ökar starkt. Detta specifikt bland den yngre målgruppen. Om fler människor skulle hyra eller låna så skulle det bidra till ett mer hållbart och cirkulärt samhälle.Cerveras Leasningen är en uthyrningstjänst, där kunden kan hyra individuella köksartiklar, temapaket eller serveringsdetaljer.
Med Leasningen kan det bli enkelt och roligt att laga mat. Det kan på ett lättsamt sätt få flera att bli inspirerade till matlagning utan att det blir kostsamt eller tar plats i köket. Det är dessutom är en hållbar lösning och första steget mot en cirkulär köksvaruhandel.
Obs: Studentarbete i kursen ”Explore Sustainability” på Berghs School of Communication. Ett fiktivt exempel på hur en kommersiell aktör kan skapa värde för affären, konsumenten och samhället med hållbarhet i fokus.
VERKTYGSLÅDA
KONTAKTPERSON
GRUPPMEDLEMMAR
Miranda Kyker | Art Direction/Copy |
Max Ström | Communication Design |
Ida Henriksson Olofsson | Digital Design & Strategy |
Lina Hellman | Growth Marketing |
Einar Thorén | Produktionsledning |
Tea Winell | Public Relations |
Amanda Larsson | Strategisk Kommunikation |