Cervera

Cervera - Leasningen 

Cervera motverkar överkonsumtion genom att erbjuda en uthyrningstjänst för sina produkter, så att fler människor ska kunna testa nya middagsupplevelser på ett hållbart sätt.

PROJEKTBESKRIVNING

Cervera har länge haft en äldre målgrupp, men har nu även börjat attrahera yngre. I vår undersökning så uppger den yngre målgruppen att de gärna vill bjuda över på middagar oftare än vad de gör i dagsläget. Trots det så blir det sällan så. Många uppger att de saknar inspiration och/eller den köksutrustning som behövs för att bjuda in.

Trenden och viljan att hyra eller låna istället för att köpa ökar starkt. Detta specifikt bland den yngre målgruppen. Om fler människor skulle hyra eller låna så skulle det bidra till ett mer hållbart och cirkulärt samhälle.Cerveras Leasningen är en uthyrningstjänst, där kunden kan hyra individuella köksartiklar, temapaket eller serveringsdetaljer.
Med Leasningen kan det bli enkelt och roligt att laga mat. Det kan på ett lättsamt sätt få flera att bli inspirerade till matlagning utan att det blir kostsamt eller tar plats i köket. Det är dessutom är en hållbar lösning och första steget mot en cirkulär köksvaruhandel.

Obs: Studentarbete i kursen ”Explore Sustainability” på Berghs School of Communication. Ett fiktivt exempel på hur en kommersiell aktör kan skapa värde för affären, konsumenten och samhället med hållbarhet i fokus.


KONTAKTPERSON

solutions@berghs.se

GRUPPMEDLEMMAR

Miranda KykerArt Direction/Copy
Max StrömCommunication Design
Ida Henriksson OlofssonDigital Design & Strategy
Lina HellmanGrowth Marketing
Einar ThorénProduktions­ledning
Tea WinellPublic Relations
Amanda LarssonStrategisk Kommunikation