Trangia
Trangia, en av Sveriges ledande tillverkare av produkter för utomhusaktiviteter, sticker ut hakan genom sin nya kampanj "Gåvan som håller en livstid eller tre". Med fokus på hållbar konsumtion och produktion erbjuder Trangia kunderna en gåva med emotionellt värde som inte bara håller länge, utan som också har en minimal påverkan på miljön.
PROJEKTBESKRIVNING
Trangia lanserar kampanjen "Gåvan som håller en livstid eller tre" genom att låta kunderna gravera in namn och årtal på sina stormkök skapar detta en personlig prägel och unik historia för varje produkt, samtidigt som det ger kunderna en känslomässig påminnelse om sina äventyr och skapar ett mervärde för produkten. Kampanjen är också en del av deras löfte att agera för klimatomställningen och visa sitt engagemang för miljöfrågor. Företaget uppmanar även andra företag att tänka på hur de kan skapa liknande erbjudanden som ger mervärde för kunderna och samtidigt är hållbara för miljön.
Obs: Studentarbete i kursen ”Explore Sustainability” på Berghs School of Communication. Ett fiktivt exempel på hur en kommersiell aktör kan skapa värde för affären, konsumenten och samhället med hållbarhet i fokus.
VERKTYGSLÅDA
KONTAKTPERSON
GRUPPMEDLEMMAR
Julia Stigborg | Art Direction/Copy |
Emma Lidman | Communication Design |
Anwar Siracha | Digital Design & Strategy |
Helen Nwobodo | Growth Marketing |
Benjamin Samuelsson | Produktionsledning |
Li Wall | Public Relations |
Marcus Hellgren | Strategisk Kommunikation |