Trangia

Trangia, en av Sveriges ledande tillverkare av produkter för utomhusaktiviteter, sticker ut hakan  genom sin nya kampanj "Gåvan som håller en livstid eller tre". Med fokus på hållbar konsumtion  och produktion erbjuder Trangia kunderna en gåva med emotionellt värde som inte bara håller  länge, utan som också har en minimal påverkan på miljön.

PROJEKTBESKRIVNING

Trangia lanserar kampanjen "Gåvan som håller en livstid eller tre" genom att låta kunderna  gravera in namn och årtal på sina stormkök skapar detta en personlig prägel och unik historia för  varje produkt, samtidigt som det ger kunderna en känslomässig påminnelse om sina äventyr och  skapar ett mervärde för produkten. Kampanjen är också en del av deras löfte att agera för  klimatomställningen och visa sitt engagemang för miljöfrågor. Företaget uppmanar även andra  företag att tänka på hur de kan skapa liknande erbjudanden som ger mervärde för kunderna och  samtidigt är hållbara för miljön.

Obs: Studentarbete i kursen ”Explore Sustainability” på Berghs School of Communication. Ett fiktivt exempel på hur en kommersiell aktör kan skapa värde för affären, konsumenten och samhället med hållbarhet i fokus.


KONTAKTPERSON

solutions@berghs.se

GRUPPMEDLEMMAR

Julia StigborgArt Direction/Copy
Emma LidmanCommunication Design
Anwar SirachaDigital Design & Strategy
Helen NwobodoGrowth Marketing
Benjamin SamuelssonProduktions­ledning
Li WallPublic Relations
Marcus HellgrenStrategisk Kommunikation