GRUPP 13: For Better, For Worse

I en värld där hållbarhets­kommunikation riskerar att tappa sin trovärdighet, står Electrolux Group inför utmaningen att skilja sig från mängden. Med ett engagemang för att bli klimatneutrala och en önskan att involvera sina kunder i resan mot en mer hållbar framtid, växer idén om ett unikt partnerskap fram. Genom att officiellt bjuda in konsumenterna till att delta i ett "hållbarhets äktenskap" strävar Electrolux Group efter ömsesidig tillit och konkreta åtagen för en grönare vardag.

GRUPPENS FÖRSLAG

Idag ser all form av hållbarhets­kommunikation likadan ut. Det är grönt, skogar och händer som håller i planeter. Den kommunikation som folk nås av har konsumenter svårt att tro på. Orsaken till det här är ett överflöd av gröna påståenden och symboler i kombination med historier om greenwashing. Electrolux Group är dedikerade till sitt hållbarhetsarbete mot att bli klimatneutrala, samtidigt kommer 85% av deras klimatutsläpp från produktanvändning efter försäljning.

För att nå målet mot att bli klimatneutrala kan vi försöka sänka denna siffra.

Möjligheten är att symbolisera att Electrolux Group tar sina hållbarhetslöften på allvar och bjuda in konsumenterna till att lova göra hållbara val i vardagen. Vi behöver skapa en ömsesidig tillit.

Hur kan vi göra detta partnerskap officiellt?

Efter 100 år av framstående prestationer omfamnar Electrolux Group nu sina kunder i ett unikt äktenskap med konceptet For Better, For Worse. “Trust goes both ways” & med det sagt behöver Electrolux Group konsumenternas hjälp för att löftena ska kunna uppnås. Därför vill vi att de ska ingå ett äktenskap med sina konsumenter där fokus ligger på äktenskapslöften som båda parter måste följa.


GRUPPMEDLEMMAR

Fanny Karlsson – Copywriting
Love Molin – Communication Design
Isabella Samuelsson – Digital Design & Strategy
Lina Larsson – Growth Marketing
Ludvig Woodrow Aggerborg – Produktionsledning
Isabella Perez Svensson – Public Relations
Emmy Nordström – Strategisk Kommunikation