GRUPP 20: It’s nice to be on time
Problemet är att människor är trötta på tomma löften från företag. Med kampanjen “It’s nice to be on time" vill vi visa igenkännbara ögonblick då det är skönt att vara i tid. Syftet är att göra detta på ett humoristiskt, men fortfarande intressant sätt för målgruppen, samtidigt som Electrolux Groups hållbarhetsinsatser diskuteras på ett mer lättsamt och tillgängligt sätt.
GRUPPENS FÖRSLAG
Hållbarhet är en stor och viktig fråga. För att företag ska förbli relevanta måste de visa ett genuint engagemang för ämnet. Tyvärr är det många som påstår att de är hållbara utan att faktiskt vara det, vilket utgör ett problem för företag som gör ett gediget hållbarhetsarbete. Detta har resulterat i att många är skeptiska mot hållbarhetskommunikation, och det finns en låg tilltro till att företag faktiskt håller sina löften.
I en tid av greenwashing kan Electrolux Group urskilja sig och bygga trovärdighet genom att framhäva att de tre år i förväg lyckats nå sina vetenskapligt baserade klimatmål. Detta görs genom kampanjen “It’s nice to be on time", där vi på ett humoristiskt sätt lyfter fram igenkännbara situationer som det är bra att vara i tid till. Samtidigt informerar vi på ett slagkraftigt och tydligt sätt att Electrolux Group har nått sina mål, vilka beskrivs närmare på deras nya, mer energisnåla, hållbarhetssida.
GRUPPMEDLEMMAR
Nelly Therén – Art Direction | |
Sebastian Agerlid – Communication Design | |
Juliette Engström – Digital Design & Strategy | |
Ebba Wiking – Growth Marketing | |
Paula Martin – Produktionsledning | |
Enzo Cavazza – Public Relations |