GRUPP 23: The product we don't want to make
I kampanjen "The product we don’t want to make" släpper Electrolux Group “The Air Protector” - en syrgasmask tillverkad för en värld utan ren luft. Eller det är i alla fall vad folk ska tro. Electrolux Group låtsas släppa syrgasmasken i ett vågat PR-stunt, vilket skapar både uppmärksamhet och diskussion.
GRUPPENS FÖRSLAG
Electrolux Group har i mer än ett sekel arbetat för att skapa innovativa produkter som har drivit vår samhällsutveckling framåt och löst rådande utmaningar. Idag tacklas Electrolux Group, och hela världen, med nya utmaningar. En av dessa är världens ökande luftföroreningar.
I kampanjen "the product we don’t want to make" ska Electrolux Group släppa produkten “The Air Protector” - en syrgasmask tillverkad för en värld utan ren luft. Eller det är i alla fall vad folk ska tro. Electrolux Group har alltid legat i framkant vad gäller innovation och produktutveckling, men de ska inte tillverka The Air Protector, och kommer förhoppningsvis aldrig behöva göra det. Kampanjen ska få mottagaren att tro att produkten faktiskt går att köpa, samtidigt som den informerar om Electrolux Groups hållbarhetsarbete, väcker uppmärksamhet och skaver lite.
Syrgasmasken är en symbol för det kritiska tillstånd vårt klimat är på väg mot. Syftet med kampanjen är att visa hur Electrolux Group aktivt arbetar för att motverka den värld där masken behövs, genom att eliminera utsläpp av högpåverkande växthusgaser och genom sitt hållbarhetsarbete i stort.
GRUPPMEDLEMMAR
Almy Kjellberg Olofsson – Art Direction | |
Isabella Wretman – Communication Design | |
Elon Evensen – Digital Design & Strategy | |
Alexandra Netterberg – Growth Marketing | |
Magda Wendel Bommarco – Produktionsledning | |
Catherine Towa – Public Relations | |
Lisa Hardebring – Strategisk Kommunikation |