GRUPP 5: Man Up For Change
Idag utgörs 75 % av det obetalda arbetet av kvinnor. Mer jämställda länder leder till ökad hållbarhet. Och för att vi ska kunna skapa ett mer jämställt samhälle så behöver vi börja i hemmet, där värderingar, attityder och normer etableras. Men även där Electrolux figurerar.
GRUPPENS FÖRSLAG
Electrolux produkter har sedan länge möjliggjort för kvinnor att lägga mindre tid på hushållet och därmed kunna studera, arbeta och delta i samhället. Electrolux Groups nya koncept “An Equal Home” är skapat i syfte att visa på den ojämna könsfördelningen som finns i hemmet och lyfta den sociala hållbarheten.
Med kampanjen “Man Up For Change” tar Electrolux Group ställning i att männen behöver bidra mer i hemmet. Att ha en humoristisk underton i kampanjen är för att påvisa att utvecklingen går i rätt riktning men att vi behöver ta ett kollektivt ansvar. Dessutom tror vi på att det är en bra metod för att möta och engagera målgruppen.
GRUPPMEDLEMMAR
Selma Lindén – Art Direction | |
Joel Tagesson Råd – Public Relations | |
Marco Antonio Taccola – Communication Design | |
Tilde Lalander – Digital Design & Strategy | |
Yassin Muse – Growth Marketing | |
Helen Fesehaye – Produktionsledning | |
Tove Åstrand – Strategisk Kommunikation |