Kurser

Att skriva för att övertyga

  • Argumenterande text
  • Kommunikationsmål
  • Att välja rätt budskap

I en värld där man fullkomligt drunknar i budskap gäller det att veta hur man ska kommunicera för att nå fram. Här får du konkreta tips och råd på hur dina ord blir de som verkligen påverkar mottagaren.

Format
Dagtid
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
27 000 SEK (exkl. moms)
33 750 SEK (inkl. moms)
Ansök innan
Fredag 22 november
Start
Onsdag 4 december
Slut
Fredag 6 december

Se mer info om tider och datum

Ansök nu

*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Antalet människor som skriver i sina yrken ökar stadigt. Varor och tjänster blir alltmer sammansatta och kräver bättre beskrivningar. De flesta kunder letar själva upp den information de vill ha på nätet om varor och tjänster, företag och organisationer och jämför som aldrig tidigare. Företag och organisationer blir valda – eller bortvalda – utan att ens veta om det.

Det ställer helt nya krav på att medarbetarna inom en organisation måste kunna skriva på ett intressant och övertygande sätt. Och de måste ha samma synsätt på vad som är en bra text och vad som inte är det. Det är det du lär dig på denna utbildning.

Under kursen lär du dig budskapsval, argumentation och målgruppsanpassning. Vidare dispositionsmodeller, stilistik, läsbarhet och vanliga fel. Du kommer få veta hur skrivprocessen fungerar och hur du skriver effektivt. Och även hur du hanterar invändningar och ändringar från dina beställare och uppdragsgivare. Under kursen får du flera praktiska skrivuppgifter; både metodövningar och verkliga fall. Du kommer också att få möjlighet att förbättra ditt eget företags informationsmaterial.

Det här får du

  • Att välja rätt budskap
  • Argumenterande text - att hitta rätt argument
  • Målgruppsanpassning
  • Disposition – vanliga fel
  • Stilistik – att skriva en text som låter bra
  • Att skriva för webben och sociala medier
  • Skriv effektivt – lär dig att hantera skrivprocessen
  • Kommunikationsmål – att beräkna effekt av texter
  • Att hantera invändningar och ändringar
  • Individuella textgenomgångar
  • Textanalys – webbtexter, reklam, information
  • Ditt eget företags information och hur den kan förbättras

Max antal deltagare
Vi tar endast emot 12 deltagare på denna kurs.

Kursen riktar sig till dig som arbetar på en marknads- eller informationsavdelning, på en PR-, kommunikations- eller webbyrå. Men även till säljare och produktspecialister som vill utveckla sin skrivförmåga.

Ämne
Skrivande
Nivå
Professional
Format
Dagtid
Språk
Svenska
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
27 000 SEK (exkl. moms)
33 750 SEK (inkl. moms)
Ansök innan
Fredag 22 november
Start
Onsdag 4 december
Slut
Fredag 6 december
Lektionstid
18 timmar
Egenstudier
Ca 3-5 timmar
Kursdatum

Onsdag 4/12, torsdag 5/12 och fredag 6/12 kl 09.00-16.00

Behöver jag några förkunskaper?

Nej, du behöver inga egentliga förkunskaper men du har störst nytta av kursen om du arbetar med skriftlig kommunikation eller tänker göra det i framtiden. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgifter (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift exkl. moms
27 000 kronor

Studieavgift inkl. moms
33 750 kronor

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Kursansvarig

mikael-rosen-berghs

Mikael Rosén

Copywriter i egen verksamhet.

Mikael leder även kursen Att skriva för att övertyga.

Tidigare kursdeltagare

En fantastisk kurs som ger verktyg jag direkt kan använda i mitt dagliga arbete.

Katarina Svensson

Ville aldrig att kursen skulle ta slut! Så himla bra var den! Och hade en jättehärlig grupp.

Ellen Norman
Kommunikatör
Stockholms Byggmästareförening
Ellen.Norman

Frågor om kursen?


Kontakta oss om du har några frågor!

Anete.Hamel

Utbildningskoordinator

Anette Hamel