Digital spridnings- och kanalstrategi
- —Köpstrategi för hela kundresan
- —Välja KPI, optimera och mäta
- —Vilka kanaler och målgrupper
För att lyckas med digital spridning krävs det att man vet vad, var och när relevant innehåll ska spridas och till vem. På den här kursen lär du dig att ta ett helhetsgrepp på din digitala kommunikation: Från Google Ads och sociala medier till poddar och bloggar.
- Format
- Dagtid
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 26 000 SEK (exkl. moms)32 500 SEK (inkl. moms)
- Ansök innan
- Måndag 16 december
- Start
- Onsdag 26 februari 2025
- Slut
- Fredag 28 februari 2025
Se mer info om tider och datum
*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.
Det nya digitala landskapet öppnar upp för ett helt nya arbetssätt för alla aktörer som arbetar inom kommunikation. Särskilt intåget av sociala medier påverkar hur kommunikationen sprids och samspelar på de olika plattformarna för att ge önskad effekt. Den här kursen utgår från det bredare samlingsbegreppet Content Marketing, dvs långsiktig produktion och spridning av målgruppsanpassat innehåll, både organiskt och köpt.
Du får lära dig att lyfta blicken och se över syften, format, plattformar och mätning från ett helhetsperspektiv. Allt för att lyckas nå ut genom bruset med relevant och engagerande innehåll och därigenom nå önskad affärsnytta. Du får med dig en uppsättning nycklar och verktyg till att optimera och integrera din spridnings- och kanalstrategi. Oavsett om det handlar om att sälja en produkt eller tjänst, nå ut med ett budskap eller att bygga varumärke.
Det här får du
- Spridningsstrategi - vad behövs och hur tar man fram en sådan?
- Möjligheter och utmaningar med det digitala landskapet
- Se över mål och syfte utifrån organisk och köpt media
- Målgrupper - vilka finns och hur når man dem?
- Vilka kanaler som passar bäst till vad och hur man utnyttjar dem på bästa sätt
- Social spridning - strategi för organisk och köpt räckvidd och hantering
- Holistiskt tänk för innehållsproduktion
- Användarbeteenden i digitala kanaler och hur du anpassar din kommunikation
- Köpstrategi för hela kundresan
- Välja KPI, optimera, mäta resultat och analysera
- Trender och framtidsspaning
För dig som arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler.
- Ämne
- Strategi & analys
- Nivå
- Professional
- Format
- Dagtid
- Språk
- Svenska
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 26 000 SEK (exkl. moms)32 500 SEK (inkl. moms)
- Ansök innan
- Måndag 16 december
- Start
- Onsdag 26 februari 2025
- Slut
- Fredag 28 februari 2025
- Lektionstid
- 18 timmar
- Egenstudier
- 2-3
- Kursdatum
Onsdag 26/2, torsdag 27/2 samt fredag 28/2 9-16.
Behöver jag några förkunskaper?
Du arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler. Kursen ges på svenska.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift exkl. moms
26 000 kronor
Studieavgift inkl. moms
32 500 kronor
Vanliga frågor
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs och våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.
Kursansvarig
David Larsson
Chief Strategy Officer på Trickle
Tidigare kursdeltagare
Relaterade artiklar
Kursen Digital spridnings- och kanalstrategi gav Moa insikter och konkreta verktyg
"Kursen rekommenderas varmt om du ska köpa in den här typen av tjänster eller själv ska vara den som skapar och följer upp innehåll och annonser", säger Moa Åström.
Inspiration för dig som söker nytt jobb
Här har vi samlat tips och inspiration till dig som blivit permitterad, är mellan jobb eller funderar på att söka nya utmaningar.
Kursen Digital spridnings- och kanalstrategi gjorde Maria till en bättre beställare
Maria Kosinski jobbar på marknadsavdelningen på Ragn-Sells, som är ett kompetensföretag inom återvinning och miljö.
Frågor om kursen?
Kontakta oss om du har några frågor!