Marknadsföring på TikTok
- —Målgrupper och beteenden
- —Skapa engagerande innehåll
- —Mätning och analys
TikTok är just nu den snabbast växande sociala medier-plattformen. Den har snabbt blivit ett måste i mediemixen. Men hur ska man lägga upp sin strategi för både organisk och betald närvaro och jobbar vi rent praktiskt med TikTok?
- Format
- Dagtid
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 10 000 SEK (exkl. moms)12 500 SEK (inkl. moms)
- Ansök innan
- Måndag 16 december
- Start
- Torsdag 20 mars 2025
- Slut
- Torsdag 20 mars 2025
Se mer info om tider och datum
*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.
Den här kursen ger dig en introduktion till TikTok utifrån ett företags- eller varumärkesperspektiv. Du kommer att få en grundläggande förståelse för vad TikTok är, hur kanalen fungerar och vilka möjligheter samt utmaningar den ger. Kursen ger dig också färdigheter och verktyg för att utveckla och driva kampanjer och innehåll på TikTok. I kursen kommer du även få möjlighet att praktisera och tillämpa sina färdigheter genom olika övningar.
Det här får du
- Förståelse för TikToks målgrupper, intressen och beteenden.
- Strategi för organisk och betald närvaro på TikTok.
- Färdigheter för hur man skapar TikToks för både organisk och betald närvaro. Idégenerering, produktion och klippning.
- Kunskap om olika strategier för att öka synligheten och engagemanget för ditt innehåll på TikTok.
- Förståelse för hur man annonserar på plattformen via TikTok Ads Manager.
- Förståelse för hur man kan mäta och analysera resultaten av sin kampanj eller innehåll på TikTok.
- Förmåga att skapa och implementera kampanjplan eller innehåll på TikTok.
Det här är en kurs som passar dig som redan idag arbetar med marknadsföring eller kommunikation i någon form och vill nu ta steget ut på TikTok. Det är en fördel om du har intresse av eller har arbetat med sociala mediekanaler såsom Facebook, Instagram eller Youtube.
- Ämne
- Kommunikation
- Nivå
- Professional
- Format
- Dagtid
- Språk
- Svenska
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 10 000 SEK (exkl. moms)12 500 SEK (inkl. moms)
- Ansök innan
- Måndag 16 december
- Start
- Torsdag 20 mars 2025
- Slut
- Torsdag 20 mars 2025
- Lektionstid
- 7 timmar
- Kursdatum
Torsdag 20/3 kl 09:00-17:00
Behöver jag några förkunskaper?
Du ska ha intresse av eller ha arbetat med sociala mediekanaler såsom Facebook, Instagram eller Youtube.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift exkl. moms
10 000 kronor
Studieavgift inkl. moms
12 500 kronor
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser. Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.
Kursansvarig
Johannes Stålnacke Nero
Team Manager Content, Ingager.
Relaterade artiklar
Så här hittar du stipendier för kompetensutveckling!
Det finns mängder av stipendier att söka som studerande, men det finns även en del att söka för dig som jobbar.
5 tips för att lyckas med marknadsföring på TikTok
Johannes Stålnacke Nero, kursansvarig för Marknadsföring på TikTok delar här med sig av några tips.
Berghs experter delar misstag och lärdomar
Ibland blir saker inte riktigt som det var tänkt. Här berättar Berghs kursansvariga om tabbar de har råkat göra på jobbet och vad de lärde sig.
Frågor om kursen?
Kontakta oss om du har några frågor!