Strategisk internkommunikation
- —Stötta affär och verksamhet
- —Kommunikativt ledarskap och medarbetarskap
- —Kommunikationsplanering och kanaler
En välmående organisation är bevisligen mer framgångsrik och det är människorna som gör skillnaden. Vill du ta klivet och bli ännu bättre på att skapa vi-känsla hos er? Här får du både praktisk och teoretisk kunskap för att se till att den interna kommunikationen bidrar till att verksamhetens mål nås.
- Format
- Dagtid
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 28 000 SEK (exkl. moms)35 000 SEK (inkl. moms)
- Ansök innan
- Måndag 16 december
- Start
- Torsdag 6 mars 2025
- Slut
- Torsdag 10 april 2025
Se mer info om tider och datum
*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.
Vad vore en arbetsplats utan internkommunikation? Inte mycket alls. Antagligen inte särskilt effektiv, och knappast en plats där medarbetare skulle trivas.
Den strategiska internkommunikationen spelar en viktig roll i en modern verksamhet. Den skapar effektivitet och riktning med arbetet men skapar också en kultur där medarbetare känner sig delaktiga och engagerade i organisationens framgång.
Som kommunikatör handlar det om att arbeta med kanalstrukturen och att stötta högsta ledning i sin kommunikation men också om att skapa förutsättningar för alla medarbetare att vara kommunikativa i vardagen.
Bra internkommunikation skapar en miljö där dialog uppmuntras, åsikter värdesätts och reflektion får ta plats.
Under kursen lär du dig grunderna i strategiskt internt kommunikationsarbete och sambanden mellan organisationens mål och dina insatser som kommunikatör. Du får en mix av teorier och och praktiska kunskaper som krävs för att ge ett aktivt stöd till organisationen och verksamheten med strategisk internkommunikation.
Det här får du
- En utgångspunkt för det kommunikativa arbetet i teorier kring den kommunikativa organisationen
- Hur internkommunikationen stöttar affären och verksamheten
- Att stödja ett kommunikativt ledarskap och medarbetarskap
- Kommunikationsplanering och kanaler
- Stärka den kommunikativa miljön och organisationskulturen
- AI som verktyg i den interna kommunikationen
- När krisen kommer – så arbetar du internt
Den här kursen vänder sig till dig som har några års praktisk erfarenhet av arbete med intern kommunikation eller motsvarande. Du vill ta ett ökat ansvar för att att den interna kommunikationen bidrar till att organisationen går i takt mot verksamhetens mål.
- Ämne
- Kommunikation
- Nivå
- Professional
- Format
- Dagtid
- Språk
- Svenska
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 28 000 SEK (exkl. moms)35 000 SEK (inkl. moms)
- Ansök innan
- Måndag 16 december
- Start
- Torsdag 6 mars 2025
- Slut
- Torsdag 10 april 2025
- Lektionstid
- 24 timmar
- Egenstudier
- Ca 2-4 timmar per vecka
- Kursdatum
Torsdagarna 6/3, 13/3, 20/3, 27/3, 3/4 och 10/4 kl.13-17
Behöver jag några förkunskaper?
Den här kursen vänder sig till dig som har några års praktisk erfarenhet av arbete med intern kommunikation eller motsvarande. Du vill ta ett ökat ansvar för att att den interna kommunikationen bidrar till att organisationen går i takt mot verksamhetens mål.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift exkl. moms
28 000 kronor
Studieavgift inkl. moms
35 000 kronor
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.
Kursansvarig
Jenny Forss
Strategisk kommunikatör, förändringsledare och utbildare
Tidigare kursdeltagare
Relaterade artiklar
Den interna kommunikationen har fått ökad betydelse i en föränderlig värld
Mikaela Stangebye är projektledare inom eventbranschen.
Så fick Ida användning av kursen Intern kommunikation
Ida Vassdal är kommunikatör på Hyresgästföreningen. Här berättar hon om kursen och vad hon fick med sig.
Matilda lärde sig hur bra intern kommunikation stärker varumärket
Matilda Pettersson är kommunikations- och marknadschef på Avarn Security. Här berättar Matilda om kursen på Berghs och priset på Stora Karriärdagen.
Frågor om kursen?
Kontakta oss om du har några frågor!