Strategisk marknadsföring
- —Vision, syfte och vägledande principer
- —Varumärkesstrategi
- —Kommunikationsstrategi
Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring möjlighet att både bredda och fördjupa dina kunskaper inom varumärkes- och kommunikationsstrategi. Du får verktyg som hjälper dig att arbeta mer strategiskt för att skapa starka varumärken samt planera för aktiviteter och kommunikationsinsatser som stärker verksamheten och erbjudandet.
- Format
- Dagtid
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 36 000 SEK (exkl. moms)45 000 SEK (inkl. moms)
- Ansök innan
- Måndag 16 december
- Start
- Torsdag 27 mars 2025
- Slut
- Torsdag 15 maj 2025
Se mer info om tider och datum
*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.
Kursen ger dig förutsättningar att utveckla marknads-/kommunikationsavdelningen till en värdeskapande funktion i organisationen. En funktion som leder strategiarbetet och genomförandet med kunskap och inspiration som sprider insikter om kunder och marknaden, identifierar och kommunicerar affärsmöjligheter och blir på så sätt både en grundbult i verksamheten och en affärkritisk resurs.
Kursen syftar till att ge dig en stabilare grund för att arbeta strategiskt med varumärkesutveckling, marknadsföring och kommunikation. Du lär dig teorier och begrepp, verktyg och modeller samt praktiska arbetsmetoder som utvecklar din analytiska förmåga. Du blir tryggare i att fatta beslut och att argumentera för din sak.
På kursen varvas teori med praktiska övningar där du får använda beprövade arbetsmodeller och metoder. Efter avslutad kurs har du kunskaper för att ta fram underlag för marknadsföringsbeslut på strategisk nivå och koppla strategier och åtgärder till varumärkets löfte, positionering, mål och vision.
Det här får du
- Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
- Strategisk marknadsplanering
- Olika planer och deras syfte
- Varumärkesstrategi och -löfte
- Verktyg och modeller för omvärldsanalys
- Positionering
- Vision, syfte och vägledande principer
- Segmentering och funktionella målgrupper
- Kommunikationsstrategi
- Konceptutveckling
- Integrerad kommunikation
Kursen vänder sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och som nu vill fördjupa dina kunskaper inom varumärke, marknadsföring och kommunikation.
- Ämne
- Kommunikation
- Nivå
- Professional
- Format
- Dagtid
- Språk
- Svenska
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 36 000 SEK (exkl. moms)45 000 SEK (inkl. moms)
- Ansök innan
- Måndag 16 december
- Start
- Torsdag 27 mars 2025
- Slut
- Torsdag 15 maj 2025
- Lektionstid
- 36 timmar
- Egenstudier
- Ca 15 timmar
- Kursdatum
Kursen går under följande torsdagar: 27/3, 3/4, 10/4, 24/4, 8/5, samt den 15/5 kl 09:00-16:00 på Berghs.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift exkl. moms
36 000 kronor
Studieavgift inkl. moms
45 000 kronor
Övrig information
.
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.
Kursansvarig
Geta Kroon
Kreativ strateg, Kroon & Nordlinder.
Tidigare kursdeltagare
Relaterade artiklar
“Strategisk marknadsföring var en otroligt lärorik kurs”
Rasmus Lindén, marknadsstrateg på Länsförsäkringar AB, var på föräldraledighet när en kollega frågade om han ville haka på en kurs på Berghs.
Maja valde helt rätt kurs
Här berättar Maja Lundquist om resan från juridik till marknadsföring och hur en kurs på Berghs var till hjälp.
Att marknadsföra dig själv
Varumärkesutveckling handlar om att hitta, inte hitta på.
Kursen strategisk marknadsföring hjälpte Jennifer
Jennifer Rosén är Marketing Manager på Grant Thornton. Här berättar hon hur kursen på Berghs har varit till hjälp på hennes utvecklingsresa.
Adderade strategisk marknadsföring till sin verktygslåda
Gustaf Ström älskar att jobba och att lära sig nya saker.
Bra att lära sig marknadsföring – även för kreatörer
Monica Sandberg är en kreativ person som gillar att skapa.
Frågor om kursen?
Kontakta oss om du har några frågor!