Denna person är inte längre kursansvarig. Här hittar du Berghs aktuella kursutbud
Amalia Thoors
Gör?
CMO och Partner på Ingager i Stockholm.
Bakgrund
Född i Lappland och uppvuxen i Skellefteå. Gick ridsportsgymnasium på häst-meckat Strömsholm utanför Västerås och sedan dess bott i Stockholm. Efter flera år som säljare och skribent kom jag i kontakt med Ingager 2012. En startup som drevs av de två grundarna i ett kontor på 15 kvadratmeter. Sedan dess har annonsering i sociala medier exploderat och bolaget likaså. Jag var ansvarig för Ingagers kreativa avdelning under flera år med kunder som BMW, ATG, Tele2 och Polarn O. Pyret. Sedan 2017 är jag CMO, sitter i ledningsgruppen och ansvarar för Ingagers egna varumärke samt skapar strategier för bolagets nyckelkunder.
Vad inspireras du av?
Nördar! Personer som bara måste grotta ner sig i sitt intresse och löper linan ut oavsett om det handlar om militärhistoria, fågelskådning eller kod. Att se någon brinna för något på det sättet inspirerar mig till att själv komma på nya projekt och idéer jag vill dyka ner i.
Har du någon hobby/vad gör du på fritiden?
Jag har en egen dressyrhäst, så de flesta lediga timmarna spenderas i stallet. Hittar du mig inte där så är jag troligtvis på något hästevent, i en ridbutik eller ute och tar bilder till ett dressyrprojekt. Möjligtvis ute på Djurgården med hunden Donna.
Varför valde du att bli kursansvarig på Berghs?
Jag har själv gått flera kurser på Berghs som har hjälpt mig att utvecklas och ta steg vidare i min karriär. En mer kreativ och kunskapsfylld oas än Berghs är svår att hitta. Jag har en bred erfarenhet från att ha arbetat med kreativa och affärsdrivande projekt för över 120 olika europeiska varumärken och har en bild av hur framtiden kan komma att se ut. Dessa erfarenheter vill jag dela med mig av.
Har du något bra karriärtips som du vill dela med dig av?
Våga ta för dig! Det värsta som kan hända är att du får ett nej.
Vad vet vi inte om dig?
Jag vann avslutningstävlingen på Berghskursen Digital Marknadskommunikation för många år sedan. Utmaningen var att få så många fans som möjlig på sin nystartade Facebooksida för en satt budget. Jag startade Cutest Animals Ever och riktade bilder på söta elefant- och koungar mot tonårstjejer i Indien.
Dold talang?
Väl utvecklad teknik för att dippa popcorn.
Amalia Thoors
Ansvarig för kursen Digital spridnings- och kanalstrategi på Berghs.