Annika Rehn Frobell
Gör?
Kommunikations- och varumärkesstrateg med globala och lokala uppdrag för varumärken framför allt inom tjänstesektorn.
Bakgrund?
Jag är beteendevetare och har jobbat som planner på kommunikationsbyråer som Voice, Leo Burnett och Y&R Europe. Innan mitt nuvarande jobb var jag Planning Director på MullenLowe Brindfors. Mitt arbete har alltid kretsat kring människor och varumärken och hur kommunikation kan få dem att mötas. Har ofta jobbat med varumärken med komplexa erbjudanden och nästan alltid internationellt.
Vad inspireras du av?
Främst människor! Att utforska varför människor gör, tycker, känner och tror som de gör. Jag blir också väldigt inspirerad av allting som kommer från hjärtat och är genomfört med envishet och hängivenhet.
Har du någon hobby/vad gör du på fritiden?
Yoga. Tyngdlyftning. Mat; läser, pratar, lagar och äter både fin- och fulmat. Latar mig. Jag är väldigt bra på att lägga upp fötterna och luta mig tillbaka och bara vara i mitt eget huvud.
Har du någon förebild?
Alla som har förmågan att vara helt öppna inför en ny uppgift och gripa sig an den utan förutbestämda uppfattningar om hur den ska vara eller hur den ska lösas.
Har du fått något bra karriärtips som du vill dela med dig av?
Do the right thing – you know what it is.
Vad är det roligaste med att föreläsa på Berghs?
Samtalet med människor. Både kursdeltagare och kollegor. I samtalet uppstår alltid något att reflektera över.
Annika Rehn Frobell
Ansvarig för kursen Insiktsdriven strategi här på Berghs.
Relaterade artiklar
Så får din kommunikation effekt
Insiktsarbete, strategi och planning får en allt mer central funktion inom företag. Intervju med Annika Rehn Frobell.
"Kursen Insiktsdriven strategi gav mig precis det tänk och angreppssätt jag var ute efter"
Våren 2021 gick Therese Krupa Syllner distanskursen Insiktsdriven strategi på Berghs.
Kursen stärkte Lisas kunskaper om insiktsdriven kommunikation
"Kursen Insiktsdriven strategi har gjort mig bättre på att analysera data, ta fram relevant fakta och jag har också en bättre dialog med kreatörer", säger Lisa Lönnberg som jobbar på SEB i Stockholm.