Carin Roeraade
Gör?
Kreativ strateg på Story Relations.
Bakgrund
Utbildad journalist, började min karriär inom tidningsbranschen som redaktör på olika magasin, tog en avstickare till tv-branschen under några år, och har även arbetat som redaktör inhouse på marknadsavdelning hos ett livsstilsvarumärke, Head of Concept & Strategy på contentbyrån Make your Mark, som Impact ansvarig på BreakIt och Creative Director på Sanders Agency.
Vad inspireras du av?
Smarta lösningar, genomtänkta kampanjer, populärkultur och människor som på olika sätt gör världen lite bättre.
Har du någon hobby/vad gör du på fritiden?
Nybliven förälder så just nu hänger jag mest med min lilla familj, men lyssnar även på en mängd olika podcasts och försöker hinna se bra tv-serier och dokumentärer. Är även riktigt svag för en bra brunch med mimosa och pocherade ägg.
Varför valde du att bli kursansvarig på Berghs?
Känns som ett spännande, inspirerande och ärofyllt uppdrag. Och det är ju superkul att få fler att förstå vad som är så briljant med bra content!
Har du någon förebild?
Finns massa coola karriärpersoner att inspireras av, men ärligt talat är jag just nu mest impad av folk som väljer samhällsnyttiga och osjälviska yrken som exempelvis barnmorska och ambulansförare.
Har du något bra karriärtips som du vill dela med dig av?
Var trevlig mot praktikanterna. De kan mycket väl vara en kund eller chef inom en snar framtid. Och var trevlig mot övrigt folk också. Överlag är det smart att vara trevlig.
Vad vet vi inte om dig?
Att bada i svalt vatten på sommaren, i skärgården, kan vara det absolut bästa jag vet.
Dold talang?
Dansar ej dåligt.
Carin Roeraade
Ansvarig för distanskursen Content Marketing tillsammans med Niklas Eriksson.