David Larsson
Gör?
Chief Strategy Officer på Trickle
Bakgrund
Född i Stockholm, uppvuxen i Kalmar, tillbaka i Stockholm. Trodde jag skulle bli journalist och syssla med tingeltangel men hamnade istället i reklambranschen. Tidigare varit på Internetstiftelsen, TV4 (med bland annat den superbt millennial-kompatibla titeln “YouTube-redaktör”– smaka på den!) innan jag landade på Trickle som andre man in i bolaget. Sitter i ledningsgrupp & arbetar med en drös olika kunder. Hjärtat slår extra hårt för B2B!
Vad inspireras du av?
Konst & musik. Instagram Reels på omöjliga bordtennisbollar & strategidokument med förföriskt liten text. Alt. take: “högt” & “lågt”.
Har du någon hobby/vad gör du på fritiden?
Antingen så försöker jag få min gitarr att låta perfekt emo i en replokal ute i Årsta eller så spelar jag pingis “på okej nivå" i Liljeholmshallen.
Vad är det roligaste med att föreläsa på Berghs?
Det är alltid en ynnest att få träffa smartare än människor än en själv.
Har du någon förebild?
Jag har alltid varit svag för hur Bo Burnham återuppfinner sig själv.
Har du något bra karriärtips som du vill dela med dig av?
Bli kompis med smarta människor. Det, och att prata i hundratusen kilometer i timmen, verkar ha fungerat för mig.
Dold talang?
Jag kan recitera hela “To be or not to be”-frasen från Hamlet. Eller… jag TROR att jag kan det, i varje fall. Det får vara gott nog!
David Larsson
Ansvarig för kursen Digital spridnings- och kanalstrategi på Berghs.