Mimmi Onsum
Gör?
Account Executive and Creative, Burson
Bakgrund
Jag har studerat medie- och kommunikationsvetenskap på Stockholms Universitet och Public Relations på Berghs. Efter mitt år på Berghs jobbade jag på Gullers Grupp och numera huserar jag hos Burson. Under min karriär har jag hjälpt en rad olika varumärken med kreativ kommunikation. Däribland spelkonsoler, möbelvaruhus, havredryck och bryggerier.
Vad inspireras du av?
Jag inspireras av att studera och förstå olika subkulturer, humor, spanska kaféer och att styra min TikTok-algoritm till nya ämnen (senast hamnade jag bland actionfylld rovfågel-content).
Har du någon hobby/vad gör du på fritiden?
På fritiden plågar jag mig själv med att följa mitt lag i Allsvenskan. När jag är förskonad från det planerar jag gärna konceptuella middagar med mina vänner, eller renoverar hus i ett iq-befriat mobilspel.
Varför valde du att bli kursansvarig på Berghs?
Jag gillar att testa på nya saker i mitt arbetsliv. Möjligheten att dela de kunskaper jag plockat med mig längs vägen känns också viktigt, givande och inspirerande.
Har du någon förebild?
Min kollega Axel Bringel har en märkligt kreativ hjärna som får en att vilja bli bättre varje dag. Dessutom har han en unik förmåga att alltid vara positiv och glad på jobbet, oavsett dag eller årstid. Så han – och Alexander Isak såklart.
Vad vet vi inte om dig?
En gång sov jag över i ett glashus på Stortorget i Lund för gratis biobiljetter.
Dold talang?
Jag är helt sjukt begåvad på att vissla.
Mimmi Onsum
Ansvarig för kursen Content Creation Start på Berghs.