Tobias Brandt
Gör?
Head of Strategy på varumärkesbyrån Singular Studios.
Bakgrund
Jag hade forskardrömmar inom filmvetenskap, men fick kalla fötter och började plugga marknadsföring. 20 år senare har jag jobbat med kommunikation och varumärkesdriven affärsutveckling för en mängd företag i nästan alla branscher man kan tänka sig, oftast med någon form av digital kärna. Jag började min bana under dotcom-eran på ett galet och underbart företag som hette Framfab och jobbade sedan länge inom Publicis innan jag började på varumärkesbyrån GROW och sedan Perfect Fools.. Har undervisat på Berghs i mer än 10 år. På den tiden hette kursen “Kreativitet i digitala medier”.
Vad inspireras du av?
Ny teknik.
Har du någon hobby/vad gör du på fritiden?
Samlar på vinylskivor (gammal teknik!).
Vad är det roligaste med att föreläsa på Berghs?
Interaktiviteten - att få lära ut och samtidigt lära sig själv nya saker när man ställs inför klasser med massor av smarta människor.
Dold talang?
Ganska duktig på att memorera PIN-koder.
Tobias Brandt
Ansvarig för kursen Varumärkespositionering och strategi på Berghs.