Berghs lanserar intensivkurs i digital innovation i London
I Berghs nya intensivkurs Action for Innovation reser vi till London för att under två dagar möta ett urval av intressanta företag, byråer och start-ups som drivs av innovation. Med utgångspunkt från en innovationsprocess sätts ett program som blandar möten med arbete i workshop/lab format. Deltagarna, som i sin arbetsroll leder strategiskt förändringsarbete, arbetar med sitt eget företags utmaningar och får samtidigt en unik möjlighet att nätverka och boostas tillsammans med övriga kursdeltagare.
I en tid av snabba förändringar krävs ny metodik och ett processtänk för att hitta innovativa lösningar på dagens och framtidens utmaningar. Nya metoder och processer är en ödesfråga för många företag och organisationer. Just detta var exempelvis ett av Almedalsveckans mest debatterade ämnen. Kursen Action for Innovation handlar om hur man ska få igång en utvecklingskultur och skapa metoder som passar för att driva utveckling. Efter två dagar i London får deltagarna med sig energi för att hitta vägen fram sätta högre fart på det digitala förändringsarbetet.
Det här är det första resultatet av Berghs utveckling av en internationell strategi. Berghs VD Camilla Wallander flyttade till London för en månad sedan för att skapa förutsättningar för en internationell satsning. Detta genom att träffa företag/byråer och lyssna in behov samt värdera samverkan, men också genom att testa olika format riktat mot en internationell marknad för att lära mer.
“Berghs har ett trettiotal kurser i Stockholm inom digital kommunikation, innovation och leda kreativitet. Nu väljer vi att komplettera med en kurs där vi åker iväg för att träffa människor som kan bidra med nya perspektiv. Och vi gör det på vårt sätt genom att lära genom lyssna, dela och göra dvs Action Based ” säger Camilla Wallander.
Kursen “Action for Innovation” i London leds av Joe Coppard och Fredrik Heghammar som dagligen jobbar med prototyping, facilitering och processtänk. De utgår från SLING innovation process (Discover > Ideate > Prototype > Test > Launch) med syftet att ge energi och verktyg för att sätta högre fart på det digitala förändringsarbetet i ett företag.
“It is going to be a dynamic, hands-on experience: the participants will be immersed in digital transformation, exchange critical perspectives and create the how” säger Joe Coppard.
Om kursen
Vad: Intensivkurs Action for Innovation av Berghs School of Communication
Var: Shoreditch och centrala London.
När: 13-14 oktober 2016.
Kostnad: 29 500 kronor inkl moms (23.500 kr ex moms).
I priset ingår flyg med SAS, transport i London och luncher. Hotell och middag ingår inte.
Om kursledarna:
Joe Coppard och Fredrik Heghammar, Another Tomorrow.
Joe Coppard är grundare, facilitator, Creative Director och specialiserad på prototyping. Joe drivs av att utforska potentialen i ny teknik tillsammans med kommunikation med erfarenhet från bl a Tate, Google och Wieden + Kennedy.
Fredrik Heghammar är grundare, facilitator och VD på Another Tomorrow. Fredrik har lång bakgrund inom innovation och digital kommunikation och har bland annat jobbat på Google Creative Lab, Perfect fools, Abel & Baker och Framfab. Både Fredrik och Joe är aktiva lärare på Berghs. Fredrik har varit programansvarig för Art/Copy på Berghs och anlitas som facilitator och föreläsare. Joe har utvecklat lektioner inom laborativ mindset och testat innovativa samverkansprojekt.
Mer information:
Camilla Wallander, VD Berghs School of Communication
Telefon: +46737470021
Mail: camilla.wallander@berghs.se