Berghs-klass auktionerar ut kunskap för utsatta barns utbildning
Under gårdagen drog Musikhjälpen 2016 igång och årets programledartrio låstes in i en studio på Stortorget, Örebro. Nu vill Berghs digitala studenter bidra med sin kunskap då årets tema är ”Barn i krig har rätt att gå i skolan”.
Berghs digitala strateger och digitala kreatörer väljer nu att bidra till Musikhjälpen genom att låta företag buda på deras kunskap. Genom att delta i budgivningen är företagen med och bidrar till en bättre framtid för många barn.
Musikhjälpen 2016 pågår för fullt och årets tema är ”Barn i krig har rätt att gå i skolan”. Över 30 miljoner barn och ungdomar kan inte gå i skolan på grund av krig och konflikter runt om i världen.
– I Sverige ser vi utbildningen som en självklarhet. Vi hoppas på att kunna kunna använda det vi har lärt oss för att hjälpa andra, säger Jennifer Bergsman som studerar digital strateg.
Det vinnande företaget får ge studenterna ett kommunikationsuppdrag där klassen sedan presenterar sina idéer och lösningar. Hela vinstsumman går oavkortat till insamlingen för Musikhjälpen 2016. Förra året samlades det in över 31 miljoner kronor och klassen hoppas vara med och bidra till ett nytt rekord.
– Jag önskar att företag ser möjligheten att bidra med ekonomisk hjälp som i slutändan ger barn en chans till utbildning och samtidigt ger oss en utmaning att bita i, avslutar Filippa Keerberg, digital kreatör.
Lägg ditt bud på http://www.tradera.com/item/280404/271556353/digital-klass-fran-varldens-basta-reklamskola-hjalper-er-under-en-dag-.
Presskontakt och övriga frågor:
Oscar Léman
073 645 34 54
oscar.leman@student.berghs.se