Press

Telness väljer Berghs Studio som huvudbyrå

Telness med VD Martina Klingvall i mitten

Den svenska mobiloperatören Telness väljer att samarbeta med Berghs Studio som ny huvudbyrå inför lanseringen i Sverige. Tillsammans med studenter och seniora kreatörer ska Berghs Studio hjälpa Telness att slå sig in på den svenska företagsmarknaden.

tis, 8 maj, 2018, 11:07

Den svenska mobiloperatören Telness väljer att samarbeta med Berghs Studio som ny huvudbyrå inför lanseringen i Sverige. Tillsammans med studenter och seniora kreatörer ska Berghs Studio hjälpa Telness att slå sig in på den svenska företagsmarknaden.

Mobiloperatören Telness, som erbjuder abonnemang för företag och entreprenörer, har under våren genomfört en byråupphandling. Valet föll på Berghs Studio vilket innebär att Berghs studenter, med coachning av seniora kreatörer, nu får ansvar för Telness lanseringskampanj och kommunikationskoncept.

Enligt Telness VD Martina Klingvall valde man Berghs Studio för möjligheten att få arbeta direkt med sina framtida kunder.

- Telness är nästa generations mobiloperatör för företagare. Därför känns det helt naturligt att också jobba med nästa generations kreatörer för att ta fram konceptet, säger Martina Klingvall.

Ny modell för branschen

Tobias Lundqvist, Creative Director på Berghs Studio, ser Telness val som ett kvitto på att den ovanliga modellen med att involvera studenter direkt i idéarbetet har potential.

- Det är inte varje dag man får möjlighet att lansera en ny mobiloperatör. Det är en möjlighet för oss att visa på vår kapacitet. Vi känner dessutom en stor gemenskap med Telness, som jobbar för att utveckla sin egen bransch, säger Tobias Lundqvist.

Martina Klingvall instämmer och berättar hur den okonventionella arbetsgruppen låtit dem utforska fler kreativa vägar.

- Det är en spännande kombination när man arbetar med både studenter och erfarna kommunikatörer i samma team. Det blir en annan dynamik i rummet som gör att man vågar testa fler idéer, säger Martina Klingvall.

Digitalt som huvudkanal

Tobias Lundqvist berättar att han ser fram emot att arbeta med att få jobba med ett uppdrag där det digitala sitter i uppdragsgivarens DNA. Som exempel nämner han att teamet tar avstamp i AdWords-annonser och sociala medie-kampanjer, snarare än en TV-reklam.

- Telness är mobilvärldens svar på internetbanken, där du får full kontroll själv över alla funktioner. Hela kundresan sker digitalt och då får det inte vara en eftertanke. De kanalerna ska bära hela konceptet, säger Tobias Lundqvist.

Om Telness:

Telness är en mobiloperatör som erbjuder mobiltelefoni med funktioner speciellt anpassade för företagare, ett modernt och kundfokuserat alternativ till de stora operatörerna. Digitalt och enkelt att använda, till rätt pris och utan bindningstider eller dolda avgifter. Telness är den nya generationens mobiloperatör, byggt av entreprenörer med visionen att förnya telekom.

Om Berghs Studio

Berghs Studio kopplar samman unga kreatörer med etablerade varumärken för att skapa ny kommunikation. Berghs Studio är en del av Berghs School of Communication.

Arbetsgrupp

Emma Björnwall Åström, Copywriter
Erik Nyström, Copywriter
Josefine Erikson Brangstrup, Art Director
Christoffer Lind, Art Director
Johanna Karlsson, Creative Director
Tobias Lundqvist, Creative Director
Ander Harling, Account Director
Maxime Jonsson, Produktionsledare
Manuela Fredriksson, Produktionsledare

Presskontakt

Tobias Lundqvist, Creative Director på Berghs Studio
Mail: tobias.lundqvist@berghs.se
Tel: 0739922510