Press

18 nya kunder till Berghs - när årets examensprojekt drar igång med 125 studenter

Berghs Career Day 2019

Under april och maj kommer Berghs studenter att ta sig an utmaningar från företag och organisationer som vill utforska nya kommunikationslösningar. Uppdragen innefattar allt från positioneringsarbete, lansering av nya tjänster, kommunicera med breddad målgrupp till att ta fram en helt ny kommunikations­strategi.

ons, 3 apr, 2019, 11:40

Idag startar 125 studenter med skarpa kommunikationsuppdrag från 18 kunder, som t ex Stadium, Plan International, Carneige fonder, Just Football, Dollarstore och Norrenergi. Berghs har satt ihop 18 arbetsgrupper som under 6 veckor framöver ska ta fram innovativa lösningar. Grupperna består av studenter från heltidsprogrammen Strategisk kommunikation, Public Relations, Digital strateg/Digital kreatör, Communication Design och Art Director/Copywriter. De företag som väljer att jobba med Berghs vill skapa förändring genom att delta i en kreativ process ihop med studenterna.

Företagen som tagit in Berghs som kommunikationspartner är:

  • Stadium
  • Booli
  • Plan International
  • TicTac
  • Bröstcancerförbundet
  • Fixael.nu
  • Carnegie fonder
  • Urban Tribes
  • Just Football
  • En Svensk Klassiker
  • Gazella
  • Norrenergi
  • Aditro logistics
  • Dollarstore
  • Snusbolaget
  • Södertälje kommun
  • Stadium Sports Camp
  • Wise Professionals

2019 års handledare är:

David Lillewarg, Mandarva Stenborg, Henrik Hallberg, Lisa Walder, Tor Löwkrantz Waxin, Nicole Kavander, Fredrik Manuel Persson, Sophia Widman Båge, Ludvig Olsson, Caroline Lidman, Sophia Wood, Jonathan Hise Kaldma, Petronella Barvaeus, Karin Setréus, Stefan Trolle Lindros, Charlotta Rydholm, Johanna Karlsson och Carl-Johan Mölstad.

Kontaktperson:

Rosalin Gustafsson,rosalin.gustafsson@berghs.se, Programansvarig Berghs

Maxime Jonsson,maxime.jonsson@berghs.se, Projektledare Examensprojekten 2019