Way out West ingår samarbete med Berghs Festival
Idag står det klart att Way out West och Berghs Festival har ingått ett samarbete där det gemensamma fokuset ligger på kreativitet och co-creation. Way out West kommer befinna sig på Berghs Festival och för att nå bredden av kommunikationsbranschen. De kommer skapa interaktiva tävlingar och upplevelser som sedan förflyttas ner till Göteborg och Way out West i Augusti där även Berghs kommer vara på plats.
Berghs Festival är en kommunikationsfestival skapad av årets studentbyrå och Berghs School of Communication. Berghs kommer att i år att öppna upp skolan och låta alla avgångsstudenter visa upp vad de kan, gör och har gjort. Festivalen kommer vara en mötesplats där reklamvärlden och de som är intresserade av kommunikation sammanstrålar, inspireras och har kul tillsammans under tre fullspäckade dagar, den 22-24 maj.
– När jag pratade med studentbyrån och hörde om festivalen för första gången blev vi direkt intresserade och ville veta mer. Vi tycker att ämnena som festivalen berör är viktiga och syftet med eventet är något som Way out West kan stå bakom, säger Peter Björklund Marketing Partnership Manager på LUGER.
Till skillnad från andra kommunikationsfestivaler är Berghs Festival gratis för alla. Festivalen kommer spegla kommunikation ur olika perspektiv, tanken är därför att studenterna kommer plocka in och kreera ett dynamiskt innehåll med allt ifrån föreläsningar, workshops utställningar och paneldebatter till musik, stand-up och fest. Eventet publicerades på facebook under förra veckan, och redan första dygnet hade över 1200 personer intresseanmält.
–Berghs och Way out West är en intressant kombination då vi bägge sätter kreativitet och co-creation i första rummet. Vi på Berghs ser att upplevelser kommer att prägla framtidens relationer mellan människor och varumärken; och vilka bättre att undersöka detta område med än Sveriges främsta festival? säger Christopher Waldekrantz, Marknadschef på Berghs.
Hur samarbetet kommer tas ut under festivalen återstår att se, men det kommer vara ett spännande och engagerande upplägg för besökarna att ta sig an. Möjlighet till både kreativa och strategiska tävlingar kommer finnas under alla dagar så det är något som händer hela tiden.
– Att få möjlighet att samarbeta med Way out West och kurera dem i innehållet känns som ett stort framsteg för Berghs Festival. Det kommer att bli en wow-upplevelse på många plan, säger Isabelle Kvist, student på heltidsprogrammet Public Relations.
– Vi vill också bredda synen på vad kommunikation är och introducera talanger med nya perspektiv och andra bakgrunder till den just nu allt för homogena kommunikationsbranschen, säger Annie Lidén student på heltidsprogrammet Public Relations.
------------------------------
Instagram: @berghsfestival
Hemsida: www.berghsfestival.com
Kontaktpersoner:
Isabelle Kvist, del av Berghs Studentbyrå, student på PR-programmet: isabelle.kvist@student.berghs.se
Christopher Waldekrantz, Marknadschef på Berghs: christopher.waldekrantz@berghs.se