Hej och välkommen till Berghs School of Communications pressrum. Här uppdaterar vi kontinuerligt med pressmeddelanden och nyheter. Nedan finner du våra senaste pressmeddelanden och här till vår bildbank.
BERGHS LEVERERAR 170 KREATIVA HJÄRNOR TILL MEDS I HÅLLBAR E-HANDEL
I årets upplaga av Explore Sustainability utforskar Berghs heltidsstudenter en mer hållbar och jämställd e-handel genom att se hur nätapoteket MEDS kan göra sina kunder nöjda och skapa gynnsamma affärer, samtidigt som de bidrar till att lösa en viktig samhällsutmaning
BERGHS OCH FORBO BYGGER EN UNIK LÄROMILJÖ TILLSAMMANS
I samband med att Berghs School of Communication skulle flytta från Sveavägen till Gasverket i Norra Djurgårdsstaden önskades ett nytänk kring studie- och arbetsmiljön.
I arbetet med att designa en modern skola från grunden önskades partners med samma driv kring att hitta innovativa lösningar. Forbo identifierades tidigt i processen, pga slitstarkt hållbart material och en nytänkande approach.KURPPA HOSK FÖRNYAR BERGHS VISUELLA IDENTITET
Berghs School of Communication förnyar skolans varumärkesuttryck tillsammans med varumärkes- och designbyrån Kurppa Hosk. Utrullningen av den uppdaterade visuella identiteten sammanfaller med att Berghs flyttar till nya lokaler i Gasverket i Norra Djurgårdsstaden.
BERGHS NYA HEM I GASVERKET MÖJLIGGÖR HÅLLBAR UTVECKLING
Den 1 januari flyttar Berghs School of Communication hela sin verksamhet från Sveavägen till Bobergsgatan 48 i den nya stadsdelen […]
BERGHSSTUDENTER JOBBAR MED HÅLLBARHET OCH "VÄLMÅENDE" I ÅRETS UPPLAGA AV KURSEN EXPLORE SUSTAINABILITY
Hur kan varumärken bidra till ökat välmående i samhället, skapa värde för kunden och samtidigt driva affären genom kommunikation? Det […]
Berghs lanserar digitala seminarier med fokus på årets stora kommunikationsutmaningar under Almedalsveckan
Almedalen har lyfts ut från årskalendern. En vecka som för tusentals människor är planerad i kalendern för att få nya […]
Och den ljusnande framtid är din
I och med oväntade riktlinjer inför studenten 2020 föddes idén om föreläsningen ”Om mål, motivation och riktningen i livet” – […]
BERGHS FESTIVAL BLIR HELT DIGITAL
Berghs årliga festival har flyttat online. Temat ‘’Yes and..’’ utmanar alla besökare att hoppa in diskussioner om kommunikation, utbyta idéer, ta del av underhållning och inspireras av fantastiska studentarbeten.
Berghs integrerar strategi och kreation i programmet Digital Design & Strategy
Sedan 2015 har programmet Digital strateg/kreatör ingått i utbudet för Berghs heltidsprogram. Under utbildningens gång har studenten fått välja en […]
Berghs heltidsstudenter tar sig an hållbar turism i Berghs Explore
Berghs Explore är en kurs där alla Berghs heltidsstudenter tillsammans utforskar hur ett kommersiellt varumärke kan göra sina kunder nöjda och skapa gynnsamma affärer, samtidigt som det bidrar till att lösa en samhällsutmaning. Årets tema är “hållbar turism” och studenterna jobbar i tvärfunktionella team för att ta fram totalt 22 idéer som på olika sätt bidrar till en mer hållbar turism.
Berghs rekryterar Rikard Linder från ANR BBDO
Rollen som programansvarig på Berghs School of Communication innebär att utveckla samt påverka kommunikationsbranschen. Rikard Linder lämnar ANR BBDO för rollen som programansvarig Art Director/Copywriter på Berghs. Han har även med sig erfarenhet från Volontaire med bl a kunduppdrag som Libero och Teknikföretagen samt innan dess Lowe Brindfors med utmärkelser som ”Årets AD” i Guldnyckeln.
Berghsstudenter bäst i Young Ones 2019
Storvinst i årets One Show för Berghs studenter som kammar hem inte mindre än 17 priser i tävlingen Young Ones. Berghs blir därmed den skola som hade flest belönade bidrag i år inom kategorin Young Ones Brief. “Young Ones” är studentdelen av One Show, en av världens främsta prisceremonier inom kommunikationsbranschen. Varje år tävlar hundratals bidrag från studenter och skolor från hela världen.