Hej och välkommen till Berghs School of Communications pressrum. Här uppdaterar vi kontinuerligt med pressmeddelanden och nyheter. Nedan finner du våra senaste pressmeddelanden och här till vår bildbank.
Kommunikationsskolan Berghs startar studio
Berghs School of Communication lanserar i dag Berghs Studio, som kommer genomföra uppdrag för kunder tillsammans med studenterna. Genom att koppla samman byråsidan, kundsidan och unga kommunikatörer vill man skapa nya förutsättningar för alla tre att utvecklas.
Berghs handplockar två för att leda heltidsprogram
Berghs rekryterar två personer som ska överta ledarskapet för två av skolans heltidsprogram, Art Director/Copywriter samt Digital strateg/kreatör. Från DDB rekryteras David Alledal, Copywriter, och från Fröjd rekryteras Petronella Turesson, digital strateg. I tjänsterna ingår att utveckla utbildningarna för en allt mer digitaliserad framtid och att träna studenterna i sina kommande yrkesroller.
Berghs Upgrade svarar på arbetsmarknadens behov av karriärskifte mitt i yrkeslivet
Genom ett nytt utbildningskoncept, Berghs Upgrade, ger Berghs möjlighet att skifta karriär och utbilda till en ny yrkesroll baserad på befintlig kompetens - på 12 veckor. Först ut i utbudet blir intensivutbildningen Digital Design, ett program för grafiska designers som vill skifta till digital design.
Berghs och Another Tomorrow utvecklar utbildningsprogram i London
Tillsammans med londonbaserade konsultbyrån The Future Laboratory skapar Berghs och svenska Another Tomorrow ett helt nytt utbildningsprogram i London. Samarbetet ger nya pedagogiska möjligheter genom att kombinera teori och praktiska processer i agila principer. Syftet är att ge företag ökad kraft att agera på trender och konsumentinsikter. Den första av programmets fyra delkurser startar i maj.
Berghs-klass auktionerar ut kunskap för utsatta barns utbildning
Berghs digitala strateger och digitala kreatörer 2016/2017 väljer nu att bidra till Musikhjälpen 2016 genom att låta företag buda på deras kunskap.
Berghs tar fram 29 konkreta förslag för hållbar livsstil
I årets upplaga av projektet Berghs Explore får studenterna en utmaning från Stockholm Environment Institute (SEI). Det ska resultera i 29 konkreta idéer på hur företag kan arbeta för ‘Sustainable Lifestyles’, dvs. bidra till en hållbar livsstil bland konsumenter utan att tappa konsumentnytta eller göra avkall på lönsamhet.
Berghs firar 75 år - jubileumsvecka
Berghs School of Communication fyller 75 år och firar detta med en jubileumsvecka. Under flera dagar fokuseras på kommunikationens påverkan i samhället. Mellan 25 och 28 oktober hålls föreläsningar, panelsamtal och diskussioner kring svensk reklamhistoria såväl som aktuella trender, politisk kommunikation, design och affärsutveckling.
Mynewsdesk och Berghs inleder samarbete - utbildning och utveckling i fokus
Mynewsdesk och Berghs School of Communication inleder nu ett samarbete som syftar till att utveckla förutsättningar för god kommunikation, där fokus ligger på kompetensutveckling. Samarbetet innebär bland annat en global kartläggning av behov och utmaningar för effektivt PR-arbete samt ett kreativt utbyte av kunskap och inspiration för att utveckla båda företagens verksamheter.
Berghs bjuder in studenter från flera skolor för att skapa morgondagens TV-format för SVT
Med Student Lab har Berghs skapat ett format där företag och studenter arbetar tillsammans i skarpa uppdrag och studenterna får möjlighet till ersättning.
Berghs inbjudna av UD - ska stärka Sverige som kreativt och innovativt land
Idag, 13 september 2016, startar Utrikesdepartementets satsning Team Sweden kulturella och kreativa näringar. I expertgruppen bestående av 40 olika aktörer är Berghs roll att bidra med insikter till arbetet med en internationalisering av kultur och kreativa näringar.
Berghs lanserar intensivkurs i digital innovation i London
I Berghs nya tvådagarskurs Action for Innovation reser vi till London för att möta ett urval av intressanta företag, byråer och start-ups som drivs av innovation.
Berghs rankas återigen högst bland världens ledande kommunikationsskolor
För tredje gången i rad utnämns nu Berghs School of Communication till “School of the Year” i tävlingen Future Lions. Skolan hade flest studentgrupper bland tävlingens 100 finalplatser och bedöms därför hålla högst jämn kvalitet och innovationshöjd bland skolorna i de 69 länder som deltog.