Growth Marketing
En Growth Marketer är dagens vassaste digitala marknadsförare. Under utbildningen hårdtränas du till att bli ett datadrivet proffs som får varumärken att växa genom att basera kreativa idéer i fakta. Du jobbar initierat mot målgrupperna på webben med smarta verktyg – från SEO och konverteringsoptimering till annonsering i sociala medier.
- Ansök senast
- 15 april
- Start
- 11 augusti
- Slut
- 29 maj 2026
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 169 000 kronor Finansiera med CSN
- Tillkommande kostnader
Studiematerial om ca 5 000 kronor inkl. moms
Ladda ner arbetsprover
Fyll i din e-post för att ladda ner arbetsprover
På programmet är varje vecka början på något nytt. Du arbetar i verkliga case med korta deadlines och snabba leveranser, alltid i högt tempo. Du får känna på branschen innan du ens har börjat! Under några av läsårets veckor arbetar du i grupp med studenter från skolans andra program i gemensamma större projekt, även då för riktiga kunder. Där får du möjlighet att utforska din roll i relation till andra yrkesroller.
Under din utbildning får du praktisk kunskap om e-handel, marknadskommunikation och affärsförståelse samt verktyg till webbanalys, konverteringsoptimering, SEO, annonsering på sociala medier och mycket, mycket mer.
Efter din utbildning har du en bred kompetens som digital marknadsförare och en spets inom ditt valda område, och kan börja jobba inhouse på en marknadsavdelning, på en byrå eller som frilansande konsult. Du kan även jobba på en start-up då efterfrågan på growth marketers är stor i tech-världen.
- Data-driven marknadsföring
- Growth marketing
- Konverteringsoptimering (CRO)
- CRM och kundlojalitet
- Content marketing och sociala medier
- E-handel
- Sökmotoroptimering (SEO, SEM)
- Data-driven marknadsföring
- Lärande i Arbete (fem veckors praktikperiod)
- Samverkansprojekt med studenter från andra program på skolan
Efter genomförd utbildning utfärdas diplom samt examensbevis med delbetyg.
Behöver jag några förkunskaper?
För att vara behörig till utbildningen behöver du ha en gymnasieexamen eller motsvarande.
Skicka med
1. Slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande (reell kompetens)
2. CV
3. Fullständigt arbetsprov enligt instruktioner
Vad kostar programmet?
Studieavgift
169 000 kronor
Utbildningen är momsbefriad.
Tillkommande kostnader
Studiematerial om ca 5 000 kronor inkl. moms
Den digitala världen större än någonsin, och vårt sätt att konsumera media och handla online fortsätter att förändras i snabb takt. Företag och byråer söker allt oftare efter experter inom digital marknadsföring, webbanalys och e-handel – områden där efterfrågan växer snabbare än utbudet av kompetens. Som growth marketer blir du en nyckelspelare i detta landskap, där du inte bara navigerar de snåriga digitala kanalerna utan också ser möjligheterna där andra ser utmaningar.
En growth marketer är länken mellan kund, målgrupp och ökad tillväxt. Genom kunskap och analys kring internetanvändarnas beteende sätter du stora planer i verket för att öka kundens digitala försäljning på både kort och lång sikt. Genom att mäta och granska konverterar du ännu fler kunder genom datadrivna insikter: du lär känna kunden bakom skärmen som din bästa vän. En growth marketer är den digitala maknadsföraren varje företag önskar att de hade hemma hos sig.
Du är intresserad av digital marknadsföring och människor - du vill förstå varför en konsument köper en viss produkt men inte en annan. Kanske har du lätt för statistik och att hantera mycket information – du ser lätt mönster och samband. Ny teknologi triggar dig och att hänga med i utvecklingen är viktigast av allt. Kanske har du tidigare erfarenhet kring digital marknadsföring, och jobbat några år inom branschen. Eller kanske så har du bara ett brinnande intresse att lära dig mer om internets outgrundliga vägar för att bli proffs på riktigt. Ditt arbetsprov behandlas anonymt under första steget i ansökningsprocessen.
Vi ser AI som ett verktyg för att förstärka våra kompetenser inom kommunikation, kreativitet och innovation – alltid med människan i första rummet. På Berghs lär vi inte ut vad AI gör, utan hur du kan använda AI för att driva idéer framåt, lösa utmaningar och skapa bestående värde. Att arbeta med AI handlar om både möjligheter och ansvar och därför är det viktigt för oss är att fortsätta utforska utvecklingen inom AI. Läs mer om vår AI-policy: https://www.berghs.se/om-berghs/
Så ansöker du till Berghs heltidsprogram
Läs mer- 1.Ladda ner ditt arbetsprov
- 2.Paketera din ansökan
- 3.Skicka in
- 4.Din ansökan behandlas
- 5.Antagningsbesked
Frågor om programmet?
Inga frågor är dumma frågor! Välkommen att fråga oss i chatten här nedan eller sök ditt svar i vår FAQ.
Programansvarig

Paula Ponzer är programansvarig för heltidsprogrammen Digital Design & Strategy och Growth Marketing. Hon har jobbat inom digital marknadsföring och kommunikation i snart 15 år, främst i mode- och musikbranschen - både i Sverige och i Sydkorea, där hon bodde under flera år. Paula har även en bakgrund inom hållbar företagsutveckling och har startat och drivit flera idéella initiativ inom området.
Testimonials
Relaterade artiklar
Manjuli kombinerar sin kreativitet med passion för förorten
Manjuli arbetar som Growth Marketer och kreativ strateg på Värmeverket där hon fortsätter att påverka den kreativa branschen genom representation.
Unionen listar Growth Marketing som #1 över korta utbildningar som ger jobb
Liksom andra yrkeshögskoleutbildningar är Berghs Growth Marketing-program skräddarsytt för att svara mot arbetsmarknadens behov.
Vad gör en Growth Marketer?
Vad sysslar egentligen en Growth Marketer med om dagarna?
Frågor om programmet?
Kontakta oss om du har några frågor!
